Председник Владе Републике Србије Александар Вучић изјавио је данас да дуално образовање значи суштинску и стратешку промену Србије, нашег начина размишљања и наше будућности.
Председник Владе Републике Србије Александар Вучић изјавио је данас да дуално образовање значи суштинску и стратешку промену Србије, нашег начина размишљања и наше будућности.
Вучић је на конференцији „Дуално образовање у функцији ефикаснијег тржишта рада“ у Привредној комори Србије оценио да се код нас изгубила филозофија рада, а појавила филозофија дипломе, због чега свако ко је стекне сматра да неко треба да му обезбеди посао.
Он је подвукао да је наше опредељење да будемо у ЕУ и да припадамо оном друштву које ће увек да проналази излаз из сваке кризе у променама у себи, великом раду, иновацијама и научно-технолошком развоју.
Премијер је поручио да ћемо управо због тога да издвајамо више средстава у иновативне технологије, науку, односно дигиталну Србију.
Србија ће у наредне три године имати раст од 3,5 до четири одсто, подвукао је он и оценио да то неће бити одрживо уколико не реформишемо образовање.
Истовремено, Вучић је подсетио на то да је Швајцарска издвојила милион франака за технолошки парк у Београду, док је наша земља определила 20 пута више новца како би инвестирала у тај сектор.
Државни секретар за образовање, истраживања и иновације Швајцарске Конфедерације Мауро дел Амброђо указао је на то да је незапосленост младих у Европи мања у земљама које имају систем дуалног образовања.
Он је напоменуо да је у Швајцарској Уставом предвиђено да академски пут и стручно образовање имају исту вредност, док се економска конкурентност постиже захваљујући добром образовању, како дуалног, тако и универзитетског.
Чињеница да имамо снажан систем дуалног образовања омогућила нам је то да универзитети нису претворени у установе масовног образовања, нагласио је Амброђо и подвукао да целокупан систем образовања треба посматрати системски, а не одвојено.
Државни секретар је објаснио да у Швајцарској 65 одсто младих након обавезног школовања мора обавити праксу у привреди у оквиру дуалног образовања. Само ако нађу послодавца могу да уђу у систем дуалног образовања, прецизирао је.
Образовање у дуалном систему, како је указао, омогућава после пет година радног стажа полагање испита за похађање више школе.
Према његовим речима, 50 одсто становништва Швајцарске има високошколско образовање, а само пет одсто особа рођених у тој земљи нема диплому.
Амброђо је напоменуо да дуални систем образовања омогућава да не узимате стручњаке из неких домена у индустрији и пребацујете их у наставнике, већ младе доводите у индустрију да уче од стручњака.
УСКОРО НА ЈАВНОЈ РАСПРАВИ
Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић најавио је да би закон о дуалном образовању ускоро требало да се нађе на јавној расправи, и подсетио на то да је пре пет месеци направљен Акциони план, чији је један део управо увођење дуалног образовања у законске оквире.
Претходни период, како је објаснио, обележио је интензиван рад на терену, током којег су представници Министарства, са представницима Привредне коморе Србије, локалних самоуправа и тражишта рада, радили на плану уписа у средње школе за наредну школску годину, који ће се разликовати од досадашњег и биће у складу са потребама привреде.
Шарчевић је подвукао да је Закон о дуалном образовању у тесној вези са Законом о средњем образовању и Законом о високом образовању.
У отварању конференције учествовали су и министар државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић, министар привреде Горан Кнежевић, министар за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Александар Вулин, министар омладине и спорта Вања Удовичић и председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж.
Извор: НВ
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.