Код паприке име смисла уводити ознаку квалитета
Паприка би могла постати нови бренд Србије и њен значајан извозни производ.
Трендови показују да Србија преузима део тржишта Мађарске и Македоније јер има конкурентнију производњу, наводи се у студији коју је спровела консултантска кућа СЕЕДЕВ уз подршку пројекта ГИЗ.
Током 2016. године паприка из Србије се извозила у чак 27 земаља, од чега 35 одсто у земље ЕУ, преноси портал „Агромедија”, позивајући се на студију.
У 2016. је произведено 227.600 тона паприке, што је два до три пута више у односу на претходне три године, забележен је и рекордан извоз свеже паприке вредан 6,5 милиона америчких долара, док је извоз туцане паприке достигао 6,1 милиона америчких долара.
Осим неколико компанија, произвођачи паприке су готово у потпуности породична газдинства.
Код ајвара и туцане паприке, као и код других сличних производа, постоје појединачни успешни примери и покушаји пласмана и промовисања, али не и системских напора који би дефинисали квалитет и учинили га шире препознатљивим, чиме би се знатно повећала потрошња, а самим тим и производња паприке.
Како се наводи у студији, управо зато код паприке, више него код других производа, има смисла уводити ознаке квалитета и промовисати квалитет, како на домаћем тржишту, тако и на страним.
Додаје се да би помоћ државе у промовисању, гаранцији и означавању квалитета убрзала процесе освајања страних тржишта, првенствено у региону.
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.