Од јуче је на ауто-путу Е-75 Београд–Суботица успостављен затворени систем наплате путарине, а због тога је на делу тог пута од Суботице до Новог Сада, као и до других места која су на тој деоници, путарина значајно поскупела
Од јуче је на ауто-путу Е-75 Београд–Суботица успостављен затворени систем наплате путарине, а због тога је на делу тог пута од Суботице до Новог Сада, као и до других места која су на тој деоници, путарина значајно поскупела па уместо 120 динара, колико је коштала, возачи путничких возила треба да плате чак 230 динара више.
До сада је на том делу ауто-пута Е-75 важио отворени систем наплате путарине.Будући да сада на ауто-путу Београд–Суботица у потпуности важи затворени систем наплате, за целу деоницу путничка возила плаћају путарину од 560 динара, док од Новог Сада до најсевернијег града на северу Бачке вожња кошта 350 динара. Треба рећи да цена путарина на ауто-путу у затвореном систему наплате није произвољна, већ се израчунава на основу пређене километраже, а километар стаје 3,64 динара, па одатле и цена, рецимо, путарине до Новог Сада до Суботице, које дели око 110 километара.
Возачи који се на ауто-пут укључе у Новом Саду и чије је одредиште Змајево, вожњу ауто-путем платиће 110 динара, док је деоница Нови Сад – Врбас 150. Путарина до Фекетића кошта 230 динара, до Бачке Тополе 270, а ако се путује до Жедника, путарина кошта 310 динара. Возачи који се на ауто-пут укључују у Суботици, до Жедника ће платити путарину 40 динара, а до Бачке Тополе 80. Деоница Суботица–Фекетић кошта 120 динара, Суботица–Врбас 200, док је на деоници Суботица–Змајево путарина 240 динара.
Да ће на том делу ауто-пута Е-75 Београд–Суботица отоврени систем наплате бити замењен затвореним системом знало се већ неколико месеци, али је пре тога било потребно да се заврши изградња бочних наплатних станица Змајево, Врбас, Бачка Топола, Жедник и Фекетић, што је сада и урађено. Увод у промену било је отварање савремене наплатне станице „Суботица–југ” половином октобра, када је започела наплата путарине за деоницу дугу 33,3 километра, од од петље „Суботица–север” до петље „Бачка Топола”.
Истовремено, од успостављања затвореног система наплате путарине на том ауто-путу на деоници Београд–Суботица постоје само две чеоне наплатне станице – Стара Пазова и Суботица–југ, а престала је да ради наплатна станица Сириг. Наплатна станица Суботица–југ, која има осам наплатних канала, има знатно већу пропусну моћ него што је имала она у Сиригу, што ће позитивно утицати на смањење гужве, посебно током лета.
ЦЕНА ЗАВИСИ ОД КАТЕГОРИЈЕ ВОЗИЛА
Уз успостављање затвореног система путарине на ауто-путу Београд–Суботица, а на деоници од Новог Сада до Суботице, скупља је вожња за све категорије возила: за возила прве/а категорије од Новог Сада до Суботице износи 180 динара, а за прву категорију, путничка возила, 350. Возила друге категорије за ту деоницу плаћају путарину 520 динара, а возила која припадају трећој категорији, рецимо аутобуси, платиће 1.040. Највише ће коришћење ауто-пута од Новог Сада до Суботице плаћати возила четврте категорије – 2.080 динара.
Извор: Дневник
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.