Укупни трошкови за председничку трку превазилазе суму предвиђену у државној каси. Кандидатима највише новца потребно за емитовање ТВ спотова
Кандидати за председника који желе да имају иоле уочљиву кампању мораће да издвоје око 500.000 евра. Озбиљни претенденти на улазак у други круг, судећи према ранијим искуствима, потрошиће између два и по и четири милиона евра.
За закуп билборда потребно је између 60 и 300 евра недељно, у зависности од локације. Озбиљан трошак је и закуп дворана за конвенције, што кошта и двадесетак хиљада евра, док организација митинга на отвореном кошта око десет хиљада евра.
Програмски директор "Транспарентности Србија" Немања Ненадић каже да се у кампањи све више користи интернет, који је доста јефтинији од рекламирања у новинама и на ТВ:
"Због тога је могуће да ће ови избори бити јефтинији од оних из 2012. Такође, сада су буџетске дотације смањене, а и опозиција не располаже значајним средствима, док је власт у медијима заступљена и без рекламирања".
Најскупљи део политичке промоције су снимање и емитовање телевизијских спотова. У председничкој кампањи 2012. за ТВ рекламе, према процени "Транспарентности Србија", потрошено је укупно 650 милиона динара. Највише је потрошио тада актуелни председник Борис Тадић - око 320 милиона, а затим Томислав Николић и Ивица Дачић, по нешто више од 70 милиона динара. На оглашавање у штампаним медијима тада је отишло и више од 30 милиона динара.
У републичком буџету је за финансирање кампање одвојено 641,8 милиона динара, односно око пет милиона евра. Половина тог новца дели се равноправно свим учесницима, а уколико их буде колико и 2012. године, свако ће добити по 26 милиона динара. Услов да добију тај новац је да положе јемство у истом износу и да освоје најмање један одсто гласова.
Око два и по милиона евра буџетских средстава поделиће кандидати који уђу у други круг. Они који желе скупљу кампању мораће да се ослоне на сопствене изворе финансирања.
КРИЈУ АУТОБУСЕ
Партије у финансијским извештајима неретко избегавају да прикажу све трошкове из кампање. Ненадић указује на то да су имали ситуације кад нису приказивали колико кошта изнајмљивања аутобуса за превоз активиста на митинге:
"Крије се и подмићивање бирача, а било је и тога. Често не приказују ни трошкове ангажовања људи или изнајмљивања сала, аутобуса и коришћења ресурса јавних предузећа".
СЕКУНДА ДО 23.000
Секунда рекламе на комерцијалним телевизијама кошта, зависно од термина, и до 20.000 динара. Телевизије, међутим, не желе да говоре о конкретним ценовницима за председничке кандидате, јер, кажу, ако неко закупи више времена за оглашавање или ако се рекламира на више канала истог власника, добија и попусте. У вечерњим терминима на Пинку, регуларна цена једног секунда је највише 20.000 динара, а на Радио-телевизији Србије износи максимално 23.000 динара.
Извор: Вечерње Новости онлине
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.