Вучић: Градимо километар по километар аутопута, уједињујемо Србију!

google
google

Свечаном отварању ауто-пута Љиг- Прељина на Коридору 11 присуствује премијер Србије Александар Вучић.

Oko 10.000 грађана, присуствује свечаности поводом пуштања у саобраћај ауто-пута која се одржава на "Таковској петљи". Свечаном отварању ауто-пута Љиг- Прељина на Коридору 11 присуствује премијер Србије Александар Вучић.

Вучић се захвалио грађанима који су дошли да се радују успеху Србије.

Овај ауто-пут је доказ да Србија може боље, да може да се мења, да више не стоји у месту, да није земља без путева и земља без снова.

"Повезујемо Србију километар по километар, уједињујемо Србију. Пружићемо сваком месту у Србији разлог за наду" рекао је Вучић.

"На ових 40 километара изграђено 66 мостова, четири велика тунела, најбоље опремљених у Србији. Имаћете осећај као да сте у Аустрији или Италији" рекао је Вучић.

"Омогућити кретање, убрзати земљу, олакшати комуникацију, изградити путеве – то су наши приоритети. Бринућемо о сваком делу земље, изграђујемо километар по километар пута, ујединити Србију." истакао је премијер.

"Пут није само трака асфалта. Пут је када немаш ништа иза себе, а све испред себе" поручио је Вучић и додао да је пут слобода кретања. 

"Имати пут за свој циљ је највише што можеш да тражиш од своје државе" истакао је Вучић. 

Он је додао да градећи километар по километар аутопута уједињујемо Србију.

"Не можеш да верујеш у земљу која нема путеве, у њу се не долази" додао је премијер.

Предсеник Владе Србије је, како је и најавио је, поводом медијских спекулација везаних за висину тунела на деоници, шлепером лично прошао кроз тунеле.

Директор Коридора Србије Дмитар Ђуровић је изразио задовољство изградњом деонице, нагласивши важност безбедности на путевима и захвалио се премијеру Србије на подршци.

Ђуровић је истакао да су грађевинске фирме, које су учествовале у изградњи тог ауто-пута, одрадиле свој посао на врхунском нивоу са циљем да пут буде најквалитетнији.

"Ово је поклон свим грађанима Србије, који ће обезбедити сигурну вожњу" рекао је Ђуровић.

Министар економије Азербејџана Сахин Мустафајев је подсетио да је пројекат покренут по осну споразума о зајму од 300 милиона евра 2012. године.

Новац је искоришћен за изградњу ауто -пута највишег квалитета, навео је Мустафајев и изразио задовољство радом азербејџанске компаније на овом пројекту, који ће најбољи пример партнерства.

"Географска удаљеност и низак ниво логостике утичу на умањени ниво сарадње. Мислим да би заједничким предузећима могли да изађемо на страна тржишта" поручио је министар Азербејџана.

Министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је подсетила да бројни грађани свакога дана путују Ибарском магистралом, која се све чешће назива “магистралом смрти”.

"Ово је пут за миран сан свих грађана Србија, залог за будућност за боље и ефикасније послове" навела је Михајловић.

Влада Србије је, како је додала, створила услове да наше фирме буду извођачи, а не подизвођачи на путевима, рецимо на Коридору 10.

"Рокови и квалитет се морају поштовати, ако и радници. Влада Србије не дугује никоме ни динар, ни ви не можете дуговати своји радницима" подвукла је Михајловић.

О ДЕОНИЦИ

Ауто-пут Љиг – Прељина на Коридору 11 дуг је 40,359 километара.

Вредност уговорених радова за Љиг – Прељину износила је 308 милиона евра, од чега је 300 милиона за радове уплаћено из буџета Азербејџана, док је осам милиона евра обезбеђено из буџета Србије, наводи се у саопштењу.

Грађани, који су на потезу од Чачка до Љига путовали Ибарском магистралом или ће тек путовати отварањем нове деонице, добили су безбеднију, лакшу и краћу алтернативу – Коридор 11, истичу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Деоница Љиг – Прељина на Коридору 11 не само што је далеко безбеднија од Ибарске магистрале, која важи за најопаснију деоницу у Србији, већ је и око 17 километара краћа, па су процене, које би возачи од сутра могли и да у пракси тестирају, да ће се овим путем од Љига до Прељине стизати за око пола сата уместо за досадашњих око сат времена.

Главни извођач радова је азербејџанска компанија Азвирт, а чак 101 домаћа компанија је радила као подизвођач.

Највећи изазов за грађевинаре биле је изградња тунелских конструкција, као и санација непредвиђених клизишта.

На самој траси налази се велики број објеката – четири тунела укупне дужине два и по километра, 66 мостовских конструкција укупне дужине пет километара. Највећи мост је дуг 600 метара.

На деоници се налазе и три петље – привремена петља “Дићи” у месту Дићи поред Љига, која повезује Ибарску магистралу са новим аутопутем.

Затим петља “Таково” која повезује Горњи Милановац са новим аутопутем и петља “Прељина” која повезује Ибарску магистралу са аутопутем и преусмерава возила према Чачку или Београду.

Возачи ће деоницом Љиг-Прељина до краја године путовати без плаћања путарине.

Извор: pink.rs

Коментари

Нема коментара на овај чланак.

Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.

Локалне вести

Andrevlje CEPTOR

SRBIJA DANAS


Последњи коментари

Нема коментара.

Курсна листа

Reset Club

Временска прогноза


Could not get weather data!

е-Обавештења

Региструј се!
Одјава

Ако желите да се одјавите са листе за добијање наших обавештења, упишите код за брисање овде који сте добили на Ваш е-маил.

https://novavojvodina.rs/inner.php/ajax
Молимо сачекајте ...
Неважећа е-маил адреса

Архиве

https://novavojvodina.rs/archive/

Facebook

Вести