Измене Закона о безбедности у саобраћају предвиђају да ће неодговорни родитељи, који своју децу не не везују у аутомобилу, или не користе ауто-седиште, убудуће ће плаћати казне које су и до четири пута више од садашњих.
Измене Закона о безбедности у саобраћају предвиђају да ће неодговорни родитељи, који своју децу не не везују у аутомобилу, или не користе ауто-седиште, убудуће ће плаћати казне које су и до четири пута више од садашњих. Још увек се не зна када ће ове измене Закона бити усвојене.
Тренутно је у питању само нацрт закона, који пролази проверу усаглашености са стандардаима Европске уније, пише "Блиц".
У сваком случају, уколико буде усвојен као што се сада предлаже, казна за возача који вози дете које није везано, достизаће чак 120.000 динара, што је око 1.000 евра, уместо садашњих 30.000 динара.
То значи да ће казну плаћати свако ко не вози дете у ауто-седишту, на бустеру или ако дете, које је довољно велико да се вози без ових помагала, није везано.
У седишту ће морати да се вози свако дете док не достигне висину од 135 центиметара, а тај узраст они достижу до 12 година.
Фото: autoexclusive.rs
То за “Блиц” потврђује и Дамир Окановић, директор Српског комитета за безбедност саобраћаја, и један од учесника у изради нацрта ових законских измена. Основни разлог да се предложи овако драстично повећање казни јесу поражавајући статистички подаци када је реч о односу родитеља према безбедности њихове деце у саобраћају.
"Свега 35,9 одсто родитеља деце старости до три године везује своју децу у аутоммобилу. Сваки трећи родитељ, практично, доводи своје дете у животну опасност. Да не говори о томе да има оних који децу стављају у крило док су за воланом, или као сувозачи, стављају их на клупу иза задњег седишта... Знате ли шта се дешава ако ер-бег, који се отвара брзином од 320 до 350 километара на сат, отвори док вам је дете у крилу" упозорава Окановић.
Он додаје да је статитика још поразнија, када је реч о деци старости од три до 12 године, где тек сваки десети родитељ обраћа пажњу на безбедност подмлатка у вожњи.
Циљ који је наведен у Стратегији безбедности саобраћаја 2015-2020. године, јесте да Србија до 2020. године постане земља у којој ниједно дете неће погинути у саобраћају, што је стандард који су поједине скандинавске земље остариле прошле године.
"У Србији је у 2015. години у саобраћајним несрећама погинуло 14 деце. Од тога је њих 10 било на месту путника у возилу" износи Окановић поражавајуће податке.
Он додаје и да је “тужно да родитеље казнама терате да брину о сопственој деци”.
"Волео бих када ниједан родитељ у Србији не би морао да плати ову казну" каже Окановић.
Он истиче и да је један од предлога био да се у закон уведе одредба по којој би, у случају да родитељ буде “ухваћен” са невезаним дететом у возилу, у читав процес потом био укључен и центар за социјални рад..
Према садашњим одредбама Закона о безбедности саобраћаја казна за превоз деце у крилу или на предњем седишту а без ауто-седишта, је од 15.000 до 30.000 динара или 30 дана затвора, уз шест казнених поена и одузимање возачке дозволе на најмање три месеца. Казне могу бити и веће ако је изазвана саобраћајна незгода.
Безбедносна дечија ауто-седишта, управо, смањују ризик од повреда деце и до 70 процената.
Извор: Блиц
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.