Око 30 одсто возила старијих од 15 година двапут на контролу
Министар унутрашњих послова донео је нови Правилник о техничком прегледу возила, чија примена почиње 5. јула, а који прописује услове које морају да испуњавају привредна друштва која раде технички преглед возила, услове и начин обављања техничког прегледа и евиденције које се морају водити.
Новина је да се цео ток техничког прелгеда возила сада мора снимати видео-системом који омогућава најмање очитавање регистарског броја возила, као и увид у све радне операције које се изводе током техничког прегледа, осим радних које се обављају из канала, у возилу и моторном простору. Када дође до престанка рада видео-система, технички преглед се не сме обављати.
Посебна новина је – уједно и најбитнија за грађане – да аутомобили старији од 15 година морају два пута у току године на детаљан технички преглед.
По објашњењу Стојана Спасића из МУП-а Србије, поменута одредба примењиваће се на возила којима се након 5. јула 2018. године буде издавала регистрациона налепница, тако да ће први шестомесечни технички прегледи возила, у складу с новим прописима, почети након 5. јануара 2019. године.
Како је за „Дневник” изјавио Владимир Лаловић из „Ауто-рада” у Новом Саду, за њих нови Правилник не доноси посебне новине јер су многе одредбе и до сада примењивали у техничком прегледу.
Једина новина за нас је снимање возила, а све остало радимо и сада, рекао је Лаловић, додајући да они годишње на техничком прегледу имају између 40 и 50 одсто возила старих 15 и више година.
Како каже, цена техничког прегледа није јединствена нити је обавезујућа, већ свака ауто-кућа има своју.
Фото: Pixabay
Код нас је она 500 динара по путничком возилу. Има наговештаја да ће цена техничког прегледа бити јединствена и прописана на националном нивоу, а помиње се цифра између 3.000 и 4.500 динара, без ПДВ-а, али то ће се тек видети, наводи Лаловић.
С обзиром на то да до сада многе ауто-куће нису наплаћивале услуге техничког прегледа јер су то покривала осигурања приликом куповине, нови Правилник предвиђа да цену техничког прегледа пропише законодавац. Марко Маноловић из Удружења техничких прегледа истиче да они већ имају неку основу за разматрање с обзиром на ангажовање простора и радника, јер је сада прописано да технички преглед возила раде два контролора уз обавезан видео-снимак.
По његовим речима, технички преглед могао би коштати око 30 евра, плус трошкови које имају према Агенцији за безбедност саобраћаја.
Техничка исправност возила је важан фактор безбедности саобраћаја. Само технички исправно возило може гарантовати његову безбедну примену па је управо она основни услов за регистрацију возила. Законом о безбедности саобраћаја оређено је да се редовни технички преглед возила ради једном годишње и може се обавити 30 дана пре истека регистрације возила. Пошто статистика показује да је у Србији око 30 одсто аутомобила старије од 15 година, за њих се сада уводи обавеза да два пута годишње пређу технички преглед. Уосталом, у обавези да два пута годишње пређу технички преглед и сада су моторна возила за јавни превоз путника или превоз опасних материја, као и она на којима се обучавају кандидати за возаче. Путничка возила, али и сва друга, на технички преглед морају доћи чиста, преглед траје до 35 минута и све се за сада снима фото-апаратом. Возила која имају било каква оштећења, па макар то било и корозија, неће моћи да прођу технички преглед. Власници аутомобила који су скинули катализаторе мораће да их врате или уграде нове.
МОЖЕ КОШТАТИ И 7.000 ДИНАРА?
Уколико заиста буде прописана јединствена тарифа за технички преглед возила на нивоу државе, тек онда ће се знати тачна рачуница колико ће власници аутомобила старијих од 15 година морати годишње да плаћају, с обзиром на нову обавезу да своје „љубимце” контролишу два пута, односно на сваких шест месеци.
Рецимо, уколико цена технчког прегледа заиста буде 30 евра, само технички преглед ће их годишње коштати 60 евра, или више од 7.000 динара. Толико ће морати да плаћају тек наредне године.
Извор: Дневник
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.