Прошле године у Србији је продато 25.000 нових и око 65.000 половних возила. Узрок - економска стабилност
Прошле године у Србији је продато 25.000 нових и око 65.000 половних возила. Продаја такозваних половњака порасла је за 50 одсто, а нових возила за 20 одсто. Стручњаци кажу да је раст продаје резултат веће економске стабилности, јер се аутомобили највише купују на кредит.
Половни аутомобили, јефтинији од 3.000 евра, купују се за такозване кеш кредите, они скупљи за банкарске, који су због снижених камата постали примамљивији.
Нови аутомобил сада можете купити на кредит од осам година, са ратом од 120 до 150, а полован од 20 до 60 евра.
"Већина куповина сада је за лизинг или оперативни лизинг, нешто мање за кредите, али кеш полако нестаје као начин плаћања", рекао је Душан Цинцар из фирме "Ауточачак Шкода".
У банкама кажу да је број аутокредита нагло порастао али и да већина купаца нових и половних аутомобила уместо у еврима узима кредите у динарима. Јер, кажу, нема више страха од раста курса.
"Кредита у еврима је све мање јер је учешће за њих 30 одсто док за динарске кредите нема учешћа, па се грађани чешће одлучују за њих, а погодност је да се и каматне стопе разликују за мало, за само један један и по посто, па више је њих који узимају кредите за возила у динарима", каже Рашко Томашевић из Креди Агрикол банке.
Купци који купују за кеш најчешће иду на пијацу аутомобила у Бубањ Потоку.
"Купујем аутомобил до 2.000 евра", рекао је један од заинтересованих.
Како кажу, и даље се купују заставина возила до 800 евра. Неки су мишљења и да је квалитет аутомобила из увоза "ш".
У марту нас очекују два сајма - Женевски и Београдски салон аутомобила. Први показује шта је ново, а у Београду се то ново и купује. Како сада ствари стоје, не треба чекати сајам и нове попусте, јер кажу, неће их бити.
Извор: РТС
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.