Декларисање је најбитнији облик комуникације са потрошачем
Све фирме у Србији које производе и декларишу прехрамбене производе од 15. јуна мораће на декларацији да наведу енергетску вредност производа, количину масти, засићених масних киселина, угљених хидрата, шећера, протеина и соли, новина је коју доноси Правилник о декларисању, означавању и рекламирању хране.
Храна која је произведена, упакована у амбалажу и декларисана пре 15. јуна ове године и која се као налази у магацинима готових производа код произвођача односно код предузећа која стављају те производе у промет, може да се стави у промет до истека рока трајања, а најкасније до 31. децембра ове године речено је на данашњем округлом столу Министартва пољопривреде и НАЛЕД-а.
На представљању "Водича за декларисање, означавање и рекламирање хране", помоћник министра пољопривреде Ненад Вујовић рекао је да је декларсисање хране један од најкомплекснијих послова у компанијама које се баве производњом хране.
"Декларисање је најбитнији облик комуникације са потрошачем, како би се избегло да се потрошац не обмањује, а нова правила о декларисању се проширују и на интернет маркетинг", каже Вујовић.
Одредбе новог Правилника између осталог, односе се на полупроизводе од меса, производе од меса, као и производе рибарства и налажу да се на декларацији мора навести уколико је производу додата вода.
У случају ових производа који се производе од комада меса, дела или целог трупа, са или без костију, назив хране треба да садржи навод о присутности додате воде, уколико додата вода чини више од 5 процената тежине готовог производа, а није технолошки оправдана.
Према Правилнику, на нутритивној декларацији више неће бити могуће наводити натријум, већ уместо тога, обавезно се на декларацији производа наводи садржај соли.
Владимир Чупић из НАЛЕД-овог Савеза за храну и пољопривреду каже да је правилник веома важан за предузећа, посебно за она која извозе своје производе у ЕУ.
Чупић је рекао да је прилагођавање новим прописима "посао без престанка" и да свако прилагођавање од компанија тражи додатни новац и време.
Правилник је дефинисао и величину слова, као и обавезно место на самој декларацији где мора да стоје информације за потрошаче.
Онај ко продаје храну на даљину путем интернета (онлине) такође ће морати да има декларацију на сајту а фирма мора бити регистрована.
Бранислав Ракетић из Министартва пољопривреде рекао је да је овом правилнику претходило 11,12 верзија док се није дошло до коначне и рекао да ће правилник обезбедити тачније информисање грађана.
Каже и да производи који су већ упаковани и декларисани могу да буду у промету до истека рока трајања, то се пре свега односи на оне производе који имају рок трајања од неколико година а њих ће посебно контролисати инспектори министарства пољопривреде.
Правилник детаљније уређује и одговорност фирме у пословању храном у оквиру њиховог пословања, а који имају утицај на информације о храни, опште услове за декларисање неупаковане хране, категорије хране за које се обавезно наводи земља порекла...
Извор: Танјуг
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.