Четвороцифрени број који се добија уз здравствену књижицу служи за увид у податке о осигурању. Информације из базе Фонда провераваће се путем апликације "КЗО читач"
Осигураници, који су добили нове здравствене књижице, уз легитимацију су добили и ПИН. Комбинација од четири цифре многе је збунила, па су се редакцији "Новости" јављали грађани са питањима: чему служи тај "код", да ли морају да га носе са собом кад иду код лекара, шта да раде ако га изгубе. Било је и оних који кажу да се бројке уопште не виде.
У РФЗО кажу да се ПИН користи за преузимање најажурнијих података из базе Фонда, путем апликације "КЗО читач".
Како објашњавају у РФЗО, ПИН служи да осигурано лице или здравствена установа имају увид у најновије податке о здравственом осигурању конкретног лица. Пошто више нема шестомесечног оверавања књижица лепљењем маркица, што је било потврда да су плаћени доприноси и да лице може да иде код лекара, то се сада проверава уношењем ПИН-а. У поменутој апликацији потребно је кликнути на дугме "Синхронизуј", након чега ће се отворити поље за унос ПИН-а, а након тога ће се на екрану појавити тражене информације.
"У случајевима да се бројеви који означавају ПИН не виде или га осигурано лице изгуби, потребно је да се обрати матичној филијали РФЗО, где ће добити нови. Уколико је реч о послодавцима који су добили пакете са здравственим картицама и бројевима ПИН који нису читки или нису видљиви уопште, процедура је иста. По пријему примедаба, РФЗО ће се обратити Заводу за израду новчаница и кованог новца, од кога ће се тражити производња и достава нових ПИН-ова" наводе у РФЗО.
Досадашња искуства у коришћењу ПИН-а, како истичу у РФЗО, позитивна су, с обзиром на то да се увидом у базу података могу видети најсвежији подаци о осигуранику, без потребе да се иде на шалтер РФЗО.
"Најчешћи проблеми који су забележени односе се на недовољну заинтересованост запослених у здравственим установама. Они често и не употребе могућност за синхронизовање података у апликацији "КЗО читач" што захтева коришћење ПИН-а" кажу у РФЗО.
ПОТВРДА
Грађани који још нису добили нове здравствене легитимације, лекарску помоћ могу потражити уз старе књижице и то у периоду на који су оверене.
Ако и по истеку тог рока не добију нову пластифицирану картицу, а предали су захтев, здравствену заштиту могу остварити само уз потврду за коришћење здравствене заштите, коју издаје матична филијала РФЗО.
Извор: Вечерње Новости онлине
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.