Изградња брзе пруге Београд - Будимпешта
Модернизација и реконструкција пруге на деоници Стара Пазова – Нови Сад увелико је у току, код Чортановаца руска компанија „РЖД интернешенел” д. о. о. гради тунеле и деоницу Стара Пазова – Нови Сад, а у суботу је заокружено финансирање и треће фазе изградње брзе пруге од Београда до Будимпеште.
У Софији је потписан комерцијални уговор с кинеским партнерима за изградњу треће деонице те пруге на територији Србије, од Новог Сада до Суботице, вредан 943 милиона евра.
Министарка Зорана Михајловић каже да је изградња брзе пруге Београд–Будимпешта тренутно најважнији и највреднији инфраструктурни пројекат у Србији и региону.
– Тај пројекат важан је не само за Србију него и за повезивање с регионом и ЕУ, као и за повезивање Средње Европе с луком Пиреј, у оквиру кинеске иницијативе „Један појас, један пут” – рекла је Зорана Михајловић у Софији. – Радови су већ започети на 75 километара пруге од Београда до Новог Сада, где раде кинеске и руске компаније. Сада имамо и уговор за преосталих 108,1 километара, где би радови могли почети у 2019. години.
Код Чортановаца се ради убрзано. Недавно је вршилац дужности генералног директора „Инфраструктуре железнице Србије” а. д. Мирољуб Јевтић за „Дневник” рекао да се иде испред уговором предвиђене динамике извођења радова.
Деоница пруге на којој руска компанија ради веома захтевна. У питању је специфичан терен на подручју Фрушке горе, у близини Дунава и археолошких локалитета у околини, што је, поред грађевинских дозвола, захтевало и издавање посебних.
– Приликом изградње тунела „Чортановци” на улазном и излазном предусеку и деоницама за заштиту од клизишта изведено је више од 908 шипова, уграђено више од 60.000 кубних метара бетона и више од 7.000 тона арматуре – изјавио је први заменик директора огранка „РЖД интернешенел” д. о. о. у Србији Мансурбек Б. Султанов за „Дневник”. – Од августа прошле године, када смо добили грађевинску дозволу за деоницу од четири километра, предвиђену анексом бр. 3.1 Уговора, а на којој су тунел и вијадукт, где је некада била непроходна шума, до данас се много тога променило, што је и више него евидентно. Завршили смо припремне радове, поставили читаве низове шипова у циљу заштите терена од клизања, а увелико се граде вијадукт и тунел.
По његовим речима, на траси будућег вијадукта завршени су земљани радови и граде се наглавне греде. Изведено је више од 467 шипова за темеље, док је планирано да их буде 368, уграђено је 15.500 кубних метара бетона, а планирано је 7.200, уграђено је 2.100 тона арматуре у конструкције при планираних 1.600. Вијадукт ће бити двоколосечни, дуг 3,2 километара, на 28 стубова, од којих ће највиши имати 28 метара и код постројења „Нафтахема”, на територији карловачке општине, спуштаће се на нулту тачку.
У другој половини априла почела је и реализација такозваног другог комерцијалног уговора – Анекса бр. 3.2, којим се предвиђа демонтажа колосека. Реч је о деоници пруге између Старе Пазове и Инђије, дугој седам километара.
– Заваршили смо тај посао у станици у Инђија и прешли на отворену пругу – напоменуо је Султанов. – Већ смо демонтирали 4,5 километра колосека и почели широки ископ. Морам истаћи да врло добро сарађујемо са српском страном и да проблеме, који се неминовно појављују у таквом послу, решавамао у ходу. Омогућено нам је да радимо на отвореној прузи без саобраћаја, што нам умногоме олакшава посао и дозвољава да испоштујемо планирану динамику. Стигао нам је и материјал за рад, иако су радови почели пре само неколико седмица.
Фото: Prt.sc.youtube
Султанов је додао да је деоница пруге на којој та руска компанија ради веома захтевна. Подсетио је на чињеницу да је у питању специфичан терен на подручју Фрушке горе, у близини Дунава и археолошких локалитета у околини, што је, поред грађевинских дозвола, захтевало и издавање посебних.
– Рад на тој деоници до сада је захтевао и измештање појединих инфраструктурних водова – казао је Султанов, и додао да је усаглашен подизвођачки уговор са „Србијагасом”. – Ради се о измештању магистралног гасовода високог напона од Новог Сада до Беочина. Таквих ситуација имамо готово сваки дан, али захваљујући доброј сарадњи и комуникацији са „Железницама Србије”, подизвођачима и Саобраћајним институтом, решавамо све проблеме.
Вредност радова које „РЖД интернешенел” изводи у Србији је 941 милион долара, а више од половине тог износа намењено је за деоницу Стара Пазова – Нови Сад, у шта спада изградња тунела, вијадукта и отворене пруге.
Завршетак читавог комплекса радова на тој деоници планиран је за 2021. годину. Као резултат реализације пројекта, брзина саобраћања возова ће се повећати до 200 километара на час, а такође ће се повећати капацитет и ниво безбедности саобраћаја.
Потпредседница Владе истиче да се о закључењу уговора с кинеском страном интензивно преговарало готово годину и да су испреговарани најповољнији услови за Србију.
Радове на модернизацији и реконструкцији пруге Нови Сад – Суботица изводиће конзорцијум кинеских компанија „Чајна реилвеј интернешенел” (China Railway International) и „Чајна комјуникејшн констракшн компани” (China Communications Construction Company), који изводи радове и на деоници Београд – Стара Пазова.
Заобилазни правци
Због радова, возови не саобраћају пругом Стара Пазова – Инђија, већ заобилазним правцем Стара Пазова – Голубинци – Инђија и тако ће бити до касне јесени.
„Инфраструктура железнице Србије“ започела је, 23. априла 2018. године, радове на уклањању колосека у железничкој станици Инђија, на деоници Стара Пазова – Нови Сад, у оквиру изградње пруге за брзине до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште, саопштено је у железничкој компанији „Инфраструктура железнице Србије“.
Најава у Петроварадину
Свечана промоција пројекта модернизације и изградње пруге Београд-Будимпешта одржана је пре две године у Петроварадину. Председник Србије, тада премијер, Александар Вучић, најавио је оавај велики посао, у присуству амбасадора Кине и Мађарске. Према његовим речима, овом брзом пругом биће повезана два пријатељска народа, грађани Србије и Мађарске, Србија са централном и западном Европом, а Мађарску са истоком и југом Европе.
Извор: Дневник
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.