Прва возила од Пирота до Градине могла би новим ауто-путем да "тутње" већ од Нове године!
Прва возила од Пирота до Градине могла би новим ауто-путем да "тутње" већ од Нове године! Мајстори бугарске "Трејс групе" завршили су посао на деоници од Пирота до Димитровграда, а да би овај потез био пуштен у саобраћај чека се асфалтирање три траке у смеру ка Бугарској на обилазници око Димитровграда.
Екипа "Новости" уверила се да је пут између два града на источном краку Коридора 10 спреман за прва возила, али и да има још посла на обилазници. Да ли ће до Нове године неимари успети да се изборе са овом трасом зависи и од временских прилика, с обзиром на то да би сваки дан у "минусу", који леди асфалт, мога да накратко и одложи радове.
На деоницу ауто-пута Е 80, Пирот-Димитровград, улазиће се у месту Бачеве ливаде, близу села Пољска Ржана. Нова саобраћајница паралелна је са постојећим магистралним путем и дугачка је 14,34 километра.
"Изграђена су четири моста и исто толико надвожњака, као и два подвожњака, укупне дужине 511 метара. Урађено је и пет укрштања са локалним саобраћајницама и пољским путевима, док су радови на делу који ће магистрални пут повезати са селом Обреновац у завршној фази. Од Пирота до Димитровграда изграђена је коловозна конструкција у пуном профилу ауто-пута, са шест трака са хабајућим слојем асфалта" прича за "Новости" Марко Ђорђевић из "Коридора Србије".
У делу где нова саобраћајница пролази поред села Чиниглавци изграђен је зид за заштиту од буке у дужини од 120 метара. Дуж појаса ауто-пута уређена су и корита водотокова, потока Тивој дол, Студенка, Срећковац и реке Нишаве, на око 970 метара. У току су радови на уређењу корита реке Јерме.
Остало је још да се заврши изградња чеоне наплатне рампе Димитровград, али су радови претходних дана мировали, због ниских температура. Практично после овог дела, почиње обилазница за коју је задужен грчки "Актор", који је трећи извођач на овој деоници. Пре њега су пут изнад Димитровграда у дужини од 8,68 километара покушали да изграде аустријска "Алпина" и бугарски "Трејс", али су први посустали због банкрота компаније, а са Бугарима је раскинут уговор због кашњења на градилишту.
Коначно се виде обриси нове саобраћајнице, али има још много посла. Рок за завршетак радова је април 2017., али је план да се три траке у смеру ка Бугарској заврше до краја децембра, како би возачи могли да користе саобраћајницу од Пирота до границе.
"На почетку трасе је петља Димитровград, а после ње је успон од око 2,4 километра дуж стеновите падине изнад западног дела града. Због тешких теренских услова изведена су три потпорна зида, два насипа и два моста. После моста број три улази се у тунел Пржојна падина, чија десна цев је дуга 326 метара, а затим преко моста број четири и у тунел Прогон од 988 метара. У њима су завршени сви радови и преостаје само инсталирање електромашинске опреме" објашњава Ђорђевић.
У делу од тунела Пржојна падина до изласка из тунела "Прогон" ауто-пут је пројектован са четири траке у ширини од 3,5 метара, без зауставних трака. На обилазници има укупно девет мостова, који су укупно дугачки 1.156 метара.
Најтежи део трасе је засек Градиње у дужини од око 900 метара који се налази насред пута. Управо са њим се грађевинци боре и по минусу. Добили су задатак да уклоне око 300.000 кубика камена, а тренутно су негде на пола пута до испуњења циља. Пет багера, две бушилице и до 40 камиона непрекидно раде како би ово "камено брдо" уклонили са трасе будуће саобраћајнице. За то им је потребно још неколико месеци, па ће, док то не ураде, у овом делу бити изграђен алтернативни пут у левој траци, како би "побегли" од камене косине.
Писта за војне авионе
Иако је премијер Александар Вучић за деоницу ауто-пута Љиг - Прељина говорио да је "као писта", траса од Пирота до Димитровграда ће то заиста и бити.
Јер, на захтев Војске Србије, траса у дужини од око 2,3 километра направљена је тако да уклањањем монтажно-демонтажне ограде између два смера ауто-пута постаје полетно-слетна стаза. Моћи ће да је користе само војни авиони.
Коридор 10 исток
Источни крак Коридора 10 почиње од Просека и првих осам километара до тунела Банцарево су завршени, али ће овај део бити отворен за саобраћај тек када се оконча изградња тунела и трасе од тунела до Црвене реке. Рок за завршетак је крај 2017. године. Део од Црвене реке до Чифлика је пуштен у саобраћај прошле године, као и три десне траке од Чифлика до Станичења. У току су радови на преостале три траке у супротном смеру, као и у наставку трасе од Станичења до Пирота у дужини од 14,3 километра.
Рок за завршетак целог источног крака од Ниша до границе са Бугарском, у дужини од 86,9 километара, је децембар следеће године.
Извор: Вечерње Новости online
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.