KITE DOO: Успешно пословање у условима короне

KITE DOO: Успешно пословање у условима короне

Све је у пољопривреди пођеднако важно, али ако машина стане, све стаје.

Од 15.3.2020. KITE dоо је пословао у условима проглашеног ванредног стања у Републици Србији. Иако смо сви почетком године пажљиво пратили збивања на далеком истоку у вези развоја епидемије коранавируса, тешко је било предвидети брзи след догађаја, као и динамику ширења вируса у остатку света. Али, после свега што смо преживели у новијој историји, нисмо ни овога пута пали на испиту. И током бомбардовања 1999. и свих других невоља које су нас задесиле, њиве су морале да се обрађују, сељак да преживи, а народ да не остане гладан. Машине у пољопривредном репродукционом ланцу представљају кључну карику, кажу механизатори. Све је у пољопривреди пођеднако важно, али ако машина стане, све стаје.

Одмах након увођења ванредног стања, наметнули су се приоритети, четири пођеднако важне обласити: трансформација пословања, брига о купцима, брига о запосленима и контрола финансија.

На основу интерног Упутства генералног директора од 18.3.2020. и каснијих допуна, организовали смо рад по групама, уз максимално поштовање прописаних мера превенције. Сваки руководилац одељења добио је обавезу да обави разговор са сваким запосленим, ради предупређивања евентуалних проблема, стабилности тима и евентуалног сагледавања потребе за стручну помоћ.

ОДЕЉЕЊЕ ПРОДАЈЕ МАШИНА И АМС ОДЕЉЕЊЕ (РТK МРЕЖА И НАВИГАЦИЈА) у овим условима завршили су започете послове и оствариле нове, уз видан пад тражње на терену. Сматрамо ово само тренутном појавом. Обзиром на ниво залиха и добру структуру поручених машина, сезонске машине и опрема, везане за време пролећне сетве су приоритет у понуди, уз атрактивне цене и услове плаћања.
Надамо се да смањена тражња и лимитирано кретање продаваца на терену неће битније утицати на реализацију планираног за други квартал, као и на план продаје у првој половини године.

ОДЕЉЕЊЕ ПРОДАЈЕ РЕЗЕРВНИХ ДЕЛОВА се веома брзо реорганизовало и прешло на доставу делова купцима углавном путем курирске службе или личне доставе путем сервисера. Уплате су највећим делом безготовинске, у складу са новим процедурама. Због успореног транспорта из John Deere центра у Бруxалу, Немачка, организовали смо увоз веће количине брзохабајућих делова, уља и филтера, како купци неби осетили потресе и несташице током сезоне радова.

ОДЕЉЕЊЕ СЕРВИСА је организовало рад у две радионице (Нови Сад и Бачка Топола), док се остали сервисери самостално распоређују по распореду један до два дана унапред. Машине се примају у радионицу, у складу са Упутством генералног директора, са обавезних 24 сата боравка у дворишту пре почетка радова. Напоменимо и то да сервис није бележио ни један дан прекида рада. Честитке сервисерима и похвале њиховим шефовима за добру организацију.

Слична је ситуација и у већини компанија из бранше пољопривредне механизације у Србији. У разговору са колегом Марком Стојановићем, генералним секретаром пословног Удружења увозника и извозника пољопоривредне маханизације Србије, потврђено је да је ситуација слична код већине чланица.

Пољопривредни произвођачи се као никада боре за постизање што бољих цена машина, траже одложено плаћање, али из страха за цене своје робе, тешко се се одлучују за нова задуживања код банака. Зато су све чешћи захтеви за трговину по принципу „старо за ново“, али и понуду житарица у функцији отплате доспелих рата.

ОДГАЂАЊЕ 87. МЕЂУНАРОДНОГ ПОЉОПРИВРЕДНОГ САЈМА, планираног 16-22. маја, 2020. пореметило је свима уобичајени начин планирања купопродаје. Kупцима је изостала последња шанса да пред жетву пшенице купе комбајн, балирку или адекватан трактор за предстојећу сезону. Продавци машина су изгубили важан алат за подршку продаји, место где се на најбољи начин организовано сусрећу понуда и тражња.

Добар пример брзог прилагођавања у овој области долази из Чешке. Наиме, сајам TECHAGRO 2020 одржан је по први пут на дигиталној платформи. Добио је назив „еTECHAGRO 2020 2020“. Уз редовне информације и видео материјал, који су посетиоци могли да добију са интернет страница и са друштвених мрежа, сваког од 5 дана трајања су организоване „live streaming“ тематске конференције за одређену групу производа, уз директоно укључивање посетилаца. Да ли би слично функционисало и код нас, остаје да се разговара са стручњацима у овој области и са самим пољопривредницима. Али, ово је свакако добар пример да се и ова делатност прилагођава новом начину пословања.

И на крају овог осврта, ево и једне охрабрујуће информације. Наиме, на узорку од 100 испитаника – корисника савремене JOHN DEERE пољопривредне механизације, добили смо резултат да је близу две трећине дигитално писмено, користи перснонални рачунар, комуницира електронском поштом, објављује и прати кретања на друштвеним мрежама, а на својим машинама користи ГПС навигацију. Реч је углавном о другој генерацији, тј. деци власника пољопривредног газдинства, али и о самим носиоцима газдинстава, како то данас волимо да кажемо „младим пољопривредницима“. То је доказ да ипак идемо у корак са светом и да не каснимо макар када је у питању пионирски корак преласка прецизне у дигиталну пољопривреду на овим просторима.

ДОДАЈМО И ТО ДА СЕ ОВАЈ ТРЖИШНИ СЕГМЕНТ веома брзо прилагодио захтеву банака и лизинг кућа да у електронској форме подноси захтеве и потребну документацију за одобрење финансирања. Преостала трећина традиционалних пољопривредника и даље жели да најпре види и доживи на лицу места своју будућу машину, не жели, не може или негира неминовност преласка на нови начин пословања и комуникације. Реч је углавном о старијој популацији пољопривредника. Међутим, њихово опредељење не мења наш став према њима. Они су и даље наши верни купци, које ћемо уважавати и увек излазити у сусрет њиховим захтевима.

У циљу уверавања свих садашњих и потенцијалних купаца да смо способни да послујемо и у овим условима, наставићемо и даље да их обавештавамо о нашим акцијама и условима рада, како путем средстава јавног информисања и друштвених мрежа, тако и у директном контакту, телефонским позивима и електронском поштом.

Све напред наведено треба да допинесе успешном функционисању KITE doo у овим условима пословања, са фокусом на купце, чије мишљење је за нас најважније.

Извор: НВ

Коментари

Нема коментара на овај чланак.

Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.

Локалне вести

Andrevlje CEPTOR

SRBIJA DANAS


Последњи коментари

Нема коментара.

Курсна листа

Reset Club

Временска прогноза


Could not get weather data!

е-Обавештења

Региструј се!
Одјава

Ако желите да се одјавите са листе за добијање наших обавештења, упишите код за брисање овде који сте добили на Ваш е-маил.

https://novavojvodina.rs/inner.php/ajax
Молимо сачекајте ...
Неважећа е-маил адреса

Архиве

https://novavojvodina.rs/archive/

Facebook

Вести