Члан Градског већа за саобраћај и путеве Александар Кравић присуствоваo je презентацији „Смарт плана“ развоја саобраћаја заједно са председником Скупштине Града Новог Сада Здравком Јелушићем.
Члан Градског већа за саобраћај и путеве Александар Кравић присуствоваo je презентацији „Смарт плана“ развоја саобраћаја заједно са председником Скупштине Града Новог Сада Здравком Јелушићем. Град Нови Сад је покренуо иницијативу за израду овог плана у циљу усклађивања саобраћајне понуде градског система са захтевима корисника, квалитета животне средине и стандардима планирања развоја урбане мобилности европских градова.
"Jедно је све оно што ради град као локална самоуправа, а на другој страни је оно што је неопходно да сваки грађанин учини на том пољу. Пут ка ономе што представља „Smart city“ јесте један од начина да максимално побољшамо безбедност у саобраћају, а онда и проточност саобраћаја. Када је 2016. године формиран састав Градског већа предложио сам градоначелнику да спроведемо овај „Смарт план“ и да, корак по корак, решавамо све евентуалне потешкоће у граду када је реч о саобраћају и свему ономе што је до нас да пренесемо грађанима и да покушавамо едукацијом да побољшамо саобраћајну културу у граду. Резултати „Смарт плана“ требало би дају праву слику саобраћаја у граду у глобалу, а овакав целовити приступ теми је изузетно значајан" рекао је Александар Кравић и додао да је до сада највише унапређена област бициклистичког саобраћаја.
Професор департмана за саобраћај на Факултету техничких наука Вук Богдановић је рекао да су у оквиру овог пројекта рађена опсежна истраживања сабраћајног система Новог Сада.
"Од маја прошле године радили смо истараживања која се односе на карактеристике саобраћајног тока на раскрсницама, карактеристике свих 9000 паркинг места где се врши наплата паркинга, као и истрживања у вези са јавним превозом. Како се показало, повећано је коришћење путничких аутомобила за 6 % у односу на 2009. годину, а оно што је повољно јесте повећање бициклистичког саобраћаја за 8 % у односу на 2009. годину. Један од наших заједничких циљева јесте да Нови Сад постане паметан град. То подразуемва испуњавање многих услова као што су паметна управа и саобраћај, без којих је готово немогуће замислити паметан град."
Како је речено на презентацији највећи значај поменуте студије огледа се у увођењу иновативне компоненте у планирању развоја саобраћајног система града засноване на начелу одрживе мобилности. У складу са савременим трендовима развоја у области урбаног саобраћаја дефинисано је Програмско опредељење развоја саобраћаја у Новом Саду. Опредељење је засновано на ставу да се за пешаке, бициклисте и јавни превоз морају обезбедити равноправни услови коришћења простора и времена као и за аутомобиле. Приступачност јавног превоза, као и услова за веће коришћење бицикла и пешачење, мора се повећати како би се смањила зависност од коришћења аутомобила као најнерацоналнијег вида превоза. Студија предлаже увођење низа регулативних и техничких мера којима би се ниво коришћења аутомобила до краја прогнозног периода задржао на прихватљивом нивоу уз истовремени раст коришћења јавног превоза и немоторизованих начина путовања.
Извор: НВ
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.