Град Нови Сад планира да до 2020. године изради потпуно нову бициклистичку мрежу, која ће спајати град са појединим приградским насељима, али и даље.
Град Нови Сад планира да до 2020. године изради потпуно нову бициклистичку мрежу, која ће спајати град са појединим приградским насељима, али и даље.
Наиме, Нови Сад учествује у пројекту Еуровело, који води Европска бициклистичка федерација из Брисела, који предвиђа бициклистичку мрежу широм Европе којом ће бициклисти бити боље повезани са туристичким и другим локацијама, а од које се предвиђа и значајна економска корист. Kонкретно, предвиђа се директна корист од седам милијарди евра путем циклотуризма, 14,5 милиона корисника ове руте, али и 45 милиона евра прихода од такозваних дневних путовања.
У просторном плану Новог Сада је предвиђена мрежа бициклистичких стаза које повезују насељена места, а део су и националне бициклистичке руте. Једна од њих је и стаза која од Новог Сада води до Руменке, па ка Бачком Петровцу (до аквапарка Петроленд), за коју је прво потребно израдити студију за краћу руту и то Нови Сад - Руменка - Ирмово - Кисач - Ченеј. Овај посао је путем тендера добила група понуђача "MXM Project" из Новог Сада и Биро за геодетске послове из Сомбора, и вредан је 4.950.000 динара.
За овај новац се од фирми очекује да напишу студијску и техничку документацију, са којом ће Град да конкурише у Европској унији за новац којим ће се сама рута изградити. Наведена рута од Новог Сада до Ченеја дуга је 20 километара, а почетак јој је на Булевару Европе. Води даље дуж канала ДТД до Руменке, одакле крећу две варијанте. Прва је насипом до Ирмовачког моста, а друга уз пут до истог моста.
Град се нада да ће Еуровело повећати приходе од туризма, али и повећати безбедност бициклистичког саобраћаја на делу где су, иначе, оптерећени путеви. Наравно, једна од користи су и боље стазе за бициклисте.
У наредним месецима ће се радити на овој студији. Подсетимо, рута која ће спајати Нови Сад и Бегеч такође се ради, а прва деоница је недавно завршена и води до краја Футога.
Подсетимо, Нови Сад сваке године посети све више туриста, али се они кратко задржавају и углавном не троше превише да би Град значајно приходовао. Иако су балканске руте постале популарне, у њих се не улаже ни приближно довољно, што показују и подаци о улагању Града у бициклистичку инфраструктуру. Овакве, нове руте ту ситуацију би могле да поправе.
Извор: 021.рс
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.