Нови Сад се показао као City Break дестинација у коју долазе туристи током целе године.
Према најновијим подацима Републичког завода за статистику Србије на територији Града Новог Сада у 2016. години укупно је боравило 174.489 туриста што представља пораст у односу на исти период (јануар – децембар) претходне године за 15,3 одсто. Од тога домаћих туриста је било 67.808 (раст за 10,3 одсто), а страних 106.681 (раст за 18,7 одсто).
За исти период укупно је остварено 360.578 ноћења што представља пораст од 21,4 одсто. Од тога домаћи туристи су остварили 118.956 ноћења (раст за 5,1 одсто), а страни 241.622 (раст за 31,4 одсто).
Просечна дужина боравка туриста у 2016. години износила је 2,07 дана. Домаћи туристи су боравили у просеку 1,75 дана, а страни 2,26 дана. У односу на 2015. годину страни туристи су продужили свој боравак , што је утицало и на просечну дужину боравка која је такође повећана.
На основу података добијених од 21 хотела и 6 других објеката за смештај, у Новом Саду је у 2016. години највише туриста дошло и остварило ноћење из Србије, затим из Хрватске, Босне и Херцеговине, Словеније, Немачке, Мађарске, Бугарске, Румуније, Италије, Пољске.
Инфо центре Туристичке организације Града Новог Сада је 2016. године посетило укупно 5.691 туриста из 75 земаља, а од тога 5.227 страних туриста и 464 туриста из Србије. Међу странцима, најбројнији су били туристи из Турске, затим Немачке, Русије, Француске, Шпаније, Велике Британије, Италије, Израела, Пољске, Хрватске. Прве три ваневропске земље су САД, Канада и Аустралија. Највише посета било је у августу (1.047), затим у јулу (795) и септембру (683).
Пораст броја ноћења домаћих и страних туриста у Новом Саду утицао је на повећање наплате боравишне таксе која је у 2016. години већа за преко 7 милиона у односу на 2015. Због великих догађаја током лета као што су Сајам омладинског туризма и музички фестивал EXIT свакако да је јул месец на водећем месту када је наплата боравишне таксе у питању, али након њега је новембар, затим октобар што показује да је Нови Сад богат великим бројем догађаја, конгреса, такмичења које привлаче све већи број туриста.
Нови Сад се показао као City Break дестинација у коју долазе туристи током целе године.
Нови Сад је у току новогодишњих и божићних празника био међу најпожељнијим дестинацијама у региону, јер је пружао разнолике садржаје у целом граду, од Winter festa на Тргу слободе, Ледене шуме и клизалишта у Дунавском парку. Организоване су и две Нове године на четири локације, Дунавском парку, Тргу Републике, Студију М, Тргу слободе. Дочек Нове године се показао као важан туристички производ који сваке године окупља публику из земље и региона, и прижељкујемо да то постане традиција Новог Сада. Новогодишња чаролија је била пропраћена кампањом ТОНС-а на друштвеним мрежама, радију, телевизији и електронским медијима.
Извор: РТВ
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.