Нова градска Одлука о општим правилима кућног реда у стамбеним и стамбено-пословним зрадама на територији града Новог Сада усвојена је крајем децембра и увела је институт управника зграде, фиксни износ казни за кршење одредби и још неке мање новине...
Нова градска Одлука о општим правилима кућног реда у стамбеним и стамбено-пословним зрадама на територији града Новог Сада усвојена је крајем децембра и увела је институт управника зграде, фиксни износ казни за кршење одредби и још неке мање новине у односу на претходне прописе.
Стиче се утисак да је управник зграде сада прва адреса на коју се станари могу обратити, а да инспекцијски надзор долази уколико управник не може да реши проблеме станара.
Дефиниција стамбене зграде из те одлуке односи се на стамбени објекат с најмање три стана, док стамбено-пословна зграда има најмање један стан и један пословни простор. Власници посебних делова зграде (стана, локала, гараже, гаражног бокса или места), чине стамбену заједницу која има статус правног лица, а о кућном реду дужни су да се брину станари и органи стамбене заједнице, односно скупштина и управник.
Период дневног одмора, када је забрањено дизати било какву буку (викањем, трчањем, скакњем, играњем лоптом...), одређен је од 16 до 18 часова радним данима и викедном, док је ноћни одмор радним данима од 23 до 5 часова ујутро, док је викендом од 23 до 7 сати. И при обављању спољашњих активности, као што је кошење траве, мора се поштовати време одмора. Кућне журке и славља и даље могу да трају и у време одмора, уколико се на видном месту у згради постави обавештење, али ни тада не могу трајати дуже од сат по поноћи.
Управник зграде има обавезу да на огласну таблу постави нову одлуку о кућном реду, време ноћног и дневног одмора, списак заједничких делова зграде с њиховим наменама, те обавештења о томе код кога су кључеви од заједничких просторија, просторија с техничким уређајима и склоништа, као и обавештење о тме коме је поверено одржавање зграде. Осим тога, управник је дужан и да окачи упутство за пријаву квара и оштећења на заједничким инсталацијама, опреми и уређајима и друге информације од важности за станаре. Задатак управника је и да ажурно води списак станара, који може бити окачен у улазу или да постоји обавештење о томе код кога је.
Нови кућни ред прописује да је управник зграде дужан да води рачуна о томе да су при непогодама затворени прозори, врата и светларници у заједничким деловима зграде, да се стара о исправности громобрана и противпожарне опреме, као и лифтова.
У случају кршења одредби наведене одлуке, станар прво писаним путем обавештава управника зграде, који затим упозорава прекршиоца и обавештава га о правилима кућног реда, а о свему томе прави белешку. Ако се кршење кућног реда настави, станари зову Грађевинску или Комуналну инспекцију. Тим инспекторима управник зграде је дужан да пружи сва потребна обавештења о понашању станара и случајевима кршења кућног реда. За комуналнополицијске послове задужена је Комунална полиција.
Од казни, новчана казна за прављење буке у време одмора износи 10.000 динара за прекршиоца. У том износу су и казне за неодговарајуће извођење радова за потребе станара, незакључавање улаза, непријављивање станара, за шкрабање по зидовима и слично. Уколико је станар правно лице, износ тих казни пење се на 50.000 динара, одговорно лице у том правном лицу плаћа 10.000, а предузетник 30.000.
Казна од 20.000 динара прописана је за управника уколико не истакне потребна документа и обавештења у згради, уколико су подрумски прозори без решетке или мреже, уколико не постави обавештење о квару лифта, не одржава громобране, противпожарну опрему и слично. Предузеће које се бави професионалним управљањем за те прекршаје биће кажњено са 60.000 динара, одговорно лице с 20.000, а предузетник са 60.000.
Стамбену заједницу чека казна од 50.000 динара уколико не одржава зграду и њену непосредну околину или не спречи смрзавање водовода и канализације у заједничком простору током зиме. Правно лице које обавља посао у згради и при томе крши одредбе о нивоу буке платиће 60.000 динара, колико и у случају да постави рекламе без сагласности скупштине стамбене заједнице или их не уклони након исељења. Такође, предузеће које одржава зграду, а не истакне информације о томе, плаћа 60.000 динара. Одговорно лице плаћа 20.000 динара, а предузетник 40.000.
ЗАБРАЊЕНО РЕШЕЊЕ ТЕПИХА И СТОЛЊАКА СА ПРОЗОРА
Нова одлука забрањује одлагање отпада, старог намештаја, огрева и сличног на терасама, лођама, балконима и у заједничким ходницима, као и трешење тепиха, столњака, постељине и другог смећа с прозора, тераса, балкона и лођа. Обављање привредних делатности у згради омеђено је дозвољеним нивоом буке, као и контролисањем и изолацијом паре, мириса и дима да не би сметали станарима. Између осталог, прописује се и да се улази који немају интерфон, обавезно закључавају улазна врата између 23 и 6 сати лети и 22 и 6 часова зими. Тавани и подруми такође морају да буду закључани.
Извор: Дневник
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.