НОВИ КУЋНИ РЕД: Која су све задужења управника зграде?

Фото: Pixabay
Фото: Pixabay

Нова градска Одлука о општим правилима кућног реда у стамбеним и стамбено-пословним зрадама на територији града Новог Сада усвојена је крајем децембра и увела је институт управника зграде, фиксни износ казни за кршење одредби и још неке мање новине...

Нова градска Одлука о општим правилима кућног реда у стамбеним и стамбено-пословним зрадама на територији града Новог Сада усвојена је крајем децембра и увела је институт управника зграде, фиксни износ казни за кршење одредби и још неке мање новине у односу на претходне прописе.

Стиче се утисак да је управник зграде сада прва адреса на коју се станари могу обратити, а да инспекцијски надзор долази уколико управник не може да реши проблеме станара.

Дефиниција стамбене зграде из те одлуке односи се на стамбени објекат с најмање три стана, док стамбено-пословна зграда има најмање један стан и један пословни простор. Власници посебних делова зграде (стана, локала, гараже, гаражног бокса или места), чине стамбену заједницу која има статус правног лица, а о кућном реду дужни су да се брину станари и органи стамбене заједнице, односно скупштина и управник.

Период дневног одмора, када је забрањено дизати било какву буку (викањем, трчањем, скакњем, играњем лоптом...), одређен је од 16 до 18 часова радним данима и викедном, док је ноћни одмор радним данима од 23 до 5 часова ујутро, док је викендом од 23 до 7 сати. И при обављању спољашњих активности, као што је кошење траве, мора се поштовати време одмора. Кућне журке и славља и даље могу да трају и у време одмора, уколико се на видном месту у згради постави обавештење, али ни тада не могу трајати дуже од сат по поноћи.

Управник зграде има обавезу да на огласну таблу постави нову одлуку о кућном реду, време ноћног и дневног одмора, списак заједничких делова зграде с њиховим наменама, те обавештења о томе код кога су кључеви од заједничких просторија, просторија с техничким уређајима и склоништа, као и обавештење о тме коме је поверено одржавање зграде. Осим тога, управник је дужан и да окачи упутство за пријаву квара и оштећења на заједничким инсталацијама, опреми и уређајима и друге информације од важности за станаре. Задатак управника је и да ажурно води списак станара, који може бити окачен у улазу или да постоји обавештење о томе код кога је.

Нови кућни ред прописује да је управник зграде дужан да води рачуна о томе да су при непогодама затворени прозори, врата и светларници у заједничким деловима зграде, да се стара о исправности громобрана и противпожарне опреме, као и лифтова.

У случају кршења одредби наведене одлуке, станар прво писаним путем обавештава управника зграде, који затим упозорава прекршиоца и обавештава га о правилима кућног реда, а о свему томе прави белешку. Ако се кршење кућног реда настави, станари зову Грађевинску или Комуналну инспекцију. Тим инспекторима управник зграде је дужан да пружи сва потребна обавештења о понашању станара и случајевима кршења кућног реда. За комуналнополицијске послове задужена је Комунална полиција.

Од казни, новчана казна за прављење буке у време одмора износи 10.000 динара за прекршиоца. У том износу су и казне за неодговарајуће извођење радова за потребе станара, незакључавање улаза, непријављивање станара, за шкрабање по зидовима и слично. Уколико је станар правно лице, износ тих казни пење се на 50.000 динара, одговорно лице у том правном лицу плаћа 10.000, а предузетник 30.000.

Казна од 20.000 динара прописана је за управника уколико не истакне потребна документа и обавештења у згради, уколико су подрумски прозори без решетке или мреже, уколико не постави обавештење о квару лифта, не одржава громобране, противпожарну опрему и слично. Предузеће које се бави професионалним управљањем за те прекршаје биће кажњено са 60.000 динара, одговорно лице с 20.000, а предузетник са 60.000.

Стамбену заједницу чека казна од 50.000 динара уколико не одржава зграду и њену непосредну околину или не спречи смрзавање водовода и канализације у заједничком простору током зиме. Правно лице које обавља посао у згради и при томе крши одредбе о нивоу буке платиће 60.000 динара, колико и у случају да постави рекламе без сагласности скупштине стамбене заједнице или их не уклони након исељења. Такође, предузеће које одржава зграду, а не истакне информације о томе, плаћа 60.000 динара. Одговорно лице плаћа 20.000 динара, а предузетник 40.000.     


ЗАБРАЊЕНО РЕШЕЊЕ ТЕПИХА И СТОЛЊАКА СА ПРОЗОРА

Нова одлука забрањује одлагање отпада, старог намештаја, огрева и сличног на терасама, лођама, балконима и у заједничким ходницима, као и трешење тепиха, столњака, постељине и другог смећа с прозора, тераса, балкона и лођа. Обављање привредних делатности у згради омеђено је дозвољеним нивоом буке, као и контролисањем и изолацијом паре, мириса и дима да не би сметали станарима. Између осталог, прописује се и да се улази који немају интерфон, обавезно закључавају улазна врата између 23 и 6 сати лети и 22 и 6 часова зими. Тавани и подруми такође морају да буду закључани.

Извор: Дневник

Коментари

Нема коментара на овај чланак.

Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.

Локалне вести

Andrevlje CEPTOR

SRBIJA DANAS


Последњи коментари

Нема коментара.

Курсна листа

Reset Club

Временска прогноза


Could not get weather data!

е-Обавештења

Региструј се!
Одјава

Ако желите да се одјавите са листе за добијање наших обавештења, упишите код за брисање овде који сте добили на Ваш е-маил.

https://novavojvodina.rs/inner.php/ajax
Молимо сачекајте ...
Неважећа е-маил адреса

Архиве

https://novavojvodina.rs/archive/

Facebook

Вести