Након последњих парламентарних избора, одржаних почетком прошле године, Лига социјалдемократа Војводине (ЛСВ) нашла се у жижи интересовања медија пошто је у Новом Саду ушла у коалицију са Српском напредном странком и Социјалистичком партијом Србије.
Након последњих парламентарних избора, одржаних почетком прошле године, Лига социјалдемократа Војводине (ЛСВ) нашла се у жижи интересовања медија пошто је у Новом Саду ушла у коалицију са Српском напредном странком и Социјалистичком партијом Србије.
Тиме је власт обезбедила двотрећинску већину у Скупштини града. Председник новосадског одбора ЛСВ Александар Кравић је тада изјавио да су се на овај потез одлучили јер та странка нема право да одбије позив за помоћ Новом Саду.
Годину и по дана након формирања коалиције Александар Кравић отворено за Војвођанске вести говори о томе како изгледа та сарадња и шта је све урађено од његовог именовања на функцију члана Градског већа задуженог за саобраћај и путеве.
На ком нивоу је сарадњом са вашим коалиционим партнерима?
Морам рећи да је сарадња одлична. На свим нивоима имамо добру комуникацију и одличну координацију. За ових годину и по дана могу да кажем само позитивне ствари. Немам ни једно лоше искуство у смислу да ми је нешто било забрањено, тражено или томе слично. Имамо један крајње коректан однос, и то је пример како треба да раде коалициони партнери. Морам да напоменем да смо у раду са Демократском странком, са којом сам сарађивао годинама, врло често били сведоци тога да оно што је договарано није било испуњавано. За разлику од тога ми са својим коалиционим партнерима, пре свега са СНС, а онда и СПС, имамо апсолутно коректну сарадњу. Како се договоримо, тако се и ради. И ми и они.
Једини сте члан Градског већа који је то био и у време када је Игор Павличић био градоначелник Новог Сада. Можете ли да направите паралелу између Вучевића и Павличића? Који од двојице градоначелника је урадио више за Новосађане?
Знам да ће ово изазвати одјек међу онима који и даље мисле да је Демократска странка нешто што је Богом дано. Од 1996. сам сарађивао са разним градоначелницима и председницима Извршног одбора и сведочио њиховом раду. По мом мишљењу Милош Вучевић је највреднији и најкоректнији од свих. Не кажем ово зато што сад са њим радим. Немам превеликих амбиција даље у политичкој каријери, полако слажем коцкице и немам афинитета за неке велике функције. Мислим да ћу са овим завршити тај неки функционерски ангажман. Остаћу, наравно, на неки начин у политици, али сматрам да треба да дођу млађи који ће прихватити тај оперативни део посла. Поготово када је у питању комунала која тражи константно учење и праћење. Човек се мало умори. Дакле, хоћу да кажем да ја немам неки разлог да јако волим Милоша Вучевића и да ово говорим како бих из тога профитирао. Не. Заиста тако мислим. Свако има право да мисли другачије. Стојим иза тога да је Милош Вучевић, од времена када смо увели вишестраначје, најбољи градоначелник којег ја знам. Стојим иза тога и нека каже ко шта хоће.
На чему ЛСВ највише ради када је реч о Новом Саду?
Ми смо приликом уласка у ову коалицију имали неколико важних предлога шта би требало да се ради. Први и основни је био да се крене у сређивање градића што се и догодило и то је фантастично. Осим тога, заговарали смо да се уради максимално за канализацију и водовод. Недопустиво је да у главном граду Војводине, другом по снази и величини у Србији, имате тај проблем, добрано одмакли у 21. веку и то у Европи. Ево сада смо дошли у добру позицију да реализујемо један од великих и важних пројеката, а то је уклањање колектора канализације који се налази на крају Радничке улице. Он више ту неће постојати што ће бити велики допринос. Надам се да ће се у следеће две године све то решити. Потребно је много тога урадити. Прва фаза биће измештање на други колектор, а након тога да се те отпадне воде пребаце до дела који би требао да буде централни пречистач. Недопустиво је да град који је добио статус престонице младих и престонице културе и има фестивале попут ЕXИТ-а који привлачи људе из Србије и целог света, има поглед на тврђаву зачињен миомирисима из канализације.
Осим тога, ми смо заговарали и нешто што је на дугом штапу. То је изградња новосадске болнице. Нови Сад нема градску болницу. Овде је прескочен тај секундарни ниво здравствене заштите и са примарног се одмах иде на терцијални – одмах у покрајинску болницу. Мислимо да је то Новом Саду потребно и надам се да ћемо успети да га завршимо.
Током летњих месеци реконструисани су бројни делови града. Неки радови су још у току. Шта је то што се планира до краја године и какви су планови за идућу годину?
Трудимо се максимално да решимо оне ствари које морају да се ураде. Много је боље ако на време урадите реконструкцију нечега јер ви бирате време и услове, него да вам усред зиме, на минус 20 пукне нешто. Било да је то водоводна или топловодна цев. Онда имате проблем који захтева да раскопавате све на минус 20 и да искључујете грејање, воду и сл. Очекујем да ћемо и у следећој години имати доста инвестиција ове врсте. Оно што је сигурно јесте пројекат везан за Клисански мост код Бига, који заједно радимо са Републиком. Биће то тотална реконструкција као прва фаза. Мост је статички стабилан. Првобитна варијанта је била да се провери да ли је уопште исправан. Мост је исправан, а лоши су приступни делови и тротоари, али сам коловоз и статика на мосту је у реду. Друга фаза подразумева изградњу другог моста за неколико година јер то треба да буде улаз на центар и то ће бити републички правац.
У току је израда „Смарт плана“ о саобраћају у граду. Шта то тачно подразумева и када се очекује његов завршетак?
Ми смо током ове године наручили израду „Смарт плана“ за смарт сити који се односи на део о саобраћају. То ради Факултет техничких наука у Новом Саду. То је веома обиман посао. Градоначелник је из буџета издвојио немала средства да се у овој и следећој години тај посао уради. Зашто? Дешавају се одређени саобраћајни проблеми који се решавају ад хок и то су све парцијална решења, а саобраћај је жива ствар. Као када на балону притиснете на једном месту, он се надува на другом. Зато смо и кренули у овај пројекат који је глобални за Нови Сад и подразумева свеобухватни план који се пажљиво снима у смислу токова, промета и врсте промета, загађења и тако даље. Једино на тај начин можемо решавати овај проблем на свеобуватан и функционалан начин
Када је реч о бициклистичким стазама, шта је ту урађено?
Нови Сад је изузетно повољан за бициклистички саобраћај и у овој години смо доста тога урадили када је реч о бициклистичким стазама. Све што је рађено, рађено је у сарадњи са бициклистичким удружењима. Потрефило се да се Булевар Ослобођења у добром делу реконструисао па смо добили исправљене и лепе, нове стазе. Оно што бих желео да истакнем као позитиван пример јесте и фарбање бициклистичке стазе на већим раскрсницама као што је она код Футошке пијаце. То је дало одличан ефекат јер кад имате само белу линију на којој је нацртан бицикл људи то не региструју. Сада када је офарбано у црвено веома мали број људи гази туда јер је јасно да је то нешто друго и да туда бициклисти треба да прођу
Велики проблем у граду је паркирање. Какви су планови за решавање недостатка паркинг места у граду?
Решавање паркинга је један озбиљан проблем. Ми нажалост у овој години нисмо успели да решимо имовинско-правне односе у Масариковој улици за овај паркинг преко пута СНП-а да се направи један велики паркинг на три, четири нивоа и то је сад застало. Да не бисмо губили време за следећу годину ћемо припремити комплетну документацију и грађевинску дозволу да бисмо крајем следеће године кренули у реализацију изградње паркинга преко пута Скупштине града, а поред Скупштине АПВ. То је онај велики травњак, који наравно нећемо упропастити него ћемо испод њега укопати паркинг. То је замашна инвестиција. Међутим то је једно од решења које можемо одмах да почнемо јер су чисти имовинско-правни односи и то је у власништву града, тако да можемо да почнемо без икаквих проблема. Надам се да ћемо успешно започети градњу већ идуће године. Тиме би се решило паркирање у центру града и око Скупштине АПВ.
Извор: Дневник
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.