ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ: Србија укључена у четири пројекта

ИНКЛУЗИВНО ОБРАЗОВАЊЕ: Србија укључена у четири пројекта

Србија овог јануара обележава годину дана откако је званично постала чланица Европске агенције за посебне потребе и инклузију у образовању

Србија овог јануара обележава годину дана откако је званично постала чланица Европске агенције за посебне потребе и инклузију у образовању. Пријем у чланство био је признање нашој земљи за континуиран рад на повећању приступачности и једнакости у образовању, развоју сигурног и стимулативног физичког и друштвеног окружења и обезбеђивању једнаких могућности за сву децу, ученике, студенте и одрасле у остваривању права на квалитетно образовање и додатну подршку.

Припрема за улазак трајала је од 2015, када су представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја добили прилику да учествују у раду Агенције, да би у априлу 2017. Србија добила статус земље посматрача, а исте године добила позив за улазак у Агенцију као пуноправна чланица.

Србија је у овом тренутку укључена у четири пројекта Агенције, кажу у Министарству просвете.

Статистички подаци Европске Агенције о инклузивном образовању је први пројекат у који се наша држава укључила након приступања Агенцији. Наши аналитичари су у два наврата присуствовали у раду вишедневне радионице везане за прикупљање и анализу података, а резултат је озваничен државни извештај везан за инклузивно образовање који ће ускоро бити представљен и на сајту Агенције, односно на сајту Министарства.

Променљива улога специјалиста у образовању пројекат је за подршку инклузивном образовању који земљама-чланицама даје смернице, али и директну стручну подршку у процесу транзиције која има за циљ реорганизацију специјалистичке, дефектолошке подршке и транзиције сегрегаторних, специјалних школа како би оне у највећој могућој мери пружиле подршку редовним школама у укључивању ученика с разним тешкоћама и сметњама.

Преглед и анализа државних политика везаних за инклузију је пројекат у оквиру којег држава чланица попуњава податке о регулативи везаној за инклузију, укључујући стратегије, законе и подзаконске акте. Тим Министарстве просвете завршио је попуњавање података и ускоро ће бити могуће упоредити политике у области инклузивног образовања на основу кодираних података с подацима о политикама других земаља чланица. На основу анализе биће могуће закључити стратешке и развојне легислативне препоруке са циљем подршке инклузивне праксе.

Подршка инклузивном руковођењу школа је пројекат који је тек започет у Агенцији. У првој фази прикупљају се подаци о праксама школског лидерства на основу које ће закључци и препоруке бити дате земљама чланицама, а циљна група су доносиоци одлука и директори школа, наводе у Министарству просвете.

Извор: Дневник

Коментари

Нема коментара на овај чланак.

Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.

Локалне вести

Andrevlje CEPTOR

SRBIJA DANAS


Последњи коментари

Нема коментара.

Курсна листа

Reset Club

Временска прогноза


Could not get weather data!

е-Обавештења

Региструј се!
Одјава

Ако желите да се одјавите са листе за добијање наших обавештења, упишите код за брисање овде који сте добили на Ваш е-маил.

https://novavojvodina.rs/inner.php/ajax
Молимо сачекајте ...
Неважећа е-маил адреса

Архиве

https://novavojvodina.rs/archive/

Facebook

Вести