Градња ауто-пута од Новог Сада до Руме с тунелом кроз Фрушку гору
С кинеском компанијом ЦРБЦ започети су разговори о градњи Фрушкогорског коридора путем концесије – најавила је јуче потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић отварајући Прву српску конференцију о јавно-приватном партнерству.
Реч је о градњи ауто-пута од Новог Сада до Руме с тунелом кроз Фрушку гору. С ЦРБЦ-ом разговарамо и о концесији као једном од начина финансирања. Такође, постоји велика заинтересованост за градњу пруге од београдског аеродрома до Новог Београда, и ту размишљамо о ЈПП. Ту је и пројекат наставка градње ауто-пута ка Црној Гори, од Пожеге до Бољара.
Изградња Фрушкогорског коридора је важан пројекат за Србију за који је урађен део пројектне документације, а сада се разговара о моделима финансирања.
Брза саобраћајница с тунелом кроз Фрушку гору важна је из више разлога, а пре свега због тога што ће, захваљујући тунелу дужине 3,5 километра, растеретити густ саобрајаћ кроз Ириг, где у просеку дневно прође између 10.000 и 12.000 возила, од чега око 700 теретних, што годинама представља велики проблем за становнике Ирига. Коридор је, осим тога, важан јер ће повезати три општине Нови Сад, Ириг и Руму, које имају више од 370.000 становника и око 30.000 малих и средњих предузећа. Пут даље иде ка Шапцу, Лозници и граници с Босном и Херцеговином. Дакле, брза саобраћајница је значајна не само за Војводину него и за државу јер ће повезати Србију с Бих и Хрватском, као и ширем окружењем. У перспективи, биће то путни правац који ће спојити Војводину са западном Србијом као и Коридор 10 и Коридор 11 с Коридором 5ц, правцем Будимпешта–Осијек–Сарајево–Мостар–Плоче.
Фото: prtsc.youtube
Фрушкогорски коридор ће имати четири коловозне траке широке по 3,5 метра, али упркос томе сврстава се у брзе саобраћајнице а не у ауто-путеве јер неће имати зауставне траке као што то имају ауто-путеви. Саобраћајница ће се простирати од Каћке петље на путу Нови Сад – Зрењанин, с ауто-путем Е-75 ће се укрштати код бензинске пумпе „Минут”. Коридор с новом саобраћајницом даље ће водити према Дунаву, затим преко Фрушке горе до ауто-пута Београд–Загреб. Брза саобраћајница ће на сремску страну прећи преко новог моста који треба да се изгради код Цркве Марије снежне у Петроварадину, даље ће водити према Буковцу преко тунела испод Фрушке горе. Тунел ће ићи према петљи за Врдник, потом ће се наставити ка Руми.
О коридору кроз Фрушку гору говори се годинама и дуго се селио из једног нереализованог пројекта у други. Подсетимо, изградњу полуаутопута, укључујући тунел испод Иришког венца, је 2007. године најављивала је и бивша покрајинска власт. Коридор је требало да буде завршен до 2013. године, међутим, све је остало мртво слово на папиру до доласка нове Покрајинске владе, предвођене Српском напредном странком и Игором Мировићем. Сада су Покрајинска влада, локалне самоуправе и Министарство грађевинарства и инфраструктуре створили услове да се крене у преговоре с потенцијалним инвеститорима.
КРОЗ ФРУШКУ 3,5 КИЛОМЕТРА
Кључни грађевински објекат саобраћајнице Нови Сад – Рума биће двоцевни тунел кроз Фрушку гору, који ће, својом дужином од 3,5 километра, бити најдужи тунел у Србији. Из визуелизације коју је урадио Петар Драгић, а по идејном пројекту Института за путеве, може се видети тачан потес путне деонице државног пута који ће омогућити бржу саобраћајну везу између Новог Сада и Руме, а самим тим и растеретити места попут Ирига од густог саобраћаја.
Фото: prtsc.youtube
Извор: Дневник
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.