Град на северу Војводине спреман за коридор Брзе пруге Београд - Будимпешта. Најважније да се обезбеди довољно прелаза и мостова
Важна тачка на најсавременијој, двоколосечној прузи од Београда до Будимпеште биће управо Суботица. Иако изградња пруге која ће пролазити кроз сам центар града спада у другу фазу радова, суботички урбанисти су на време припремили планове како се град не би поделио на два дела.
ЈП за управљање путевима, урбанистичко планирање и становање, урадило је елаборат и предало га Саобраћајном институту ЦИП, који је прихватио предлоге суботичких урбаниста и уврстио их у званичну документацију просторног плана новог коридора.
"Са становишта урбанизма веома је значајно планирање коридора брзе пруге, чији је заштитни појас много шири него код класичних пруга и постоји велика опасност од цепања града на два дела. Наш задатак је да се изборимо за што већи број пружних прелаза, а пошто је тај коридор широк попут реке, то су онда мостови" објаснио је Предраг Радивојевић, директор ЈП за управљање путевима.
"Задовољство ми је да кажем да је цео наш елаборат прихваћен и да ће бити увршћен у део просторног плана. Тиме смо допринели да град не трпи последице брзе пруге, већ да осети само оно позитивно, а то је повећање промета људи и робе, а онда и његов развој."
Тренутно у граду има само три надвожњака - у центру града, који је неупотребљив после сваке веће кише, код фабрике "Пионир", који је низак, као и Мајшански мост, који је у лошем стању. Такође, у самом срцу града рачвају се пруге за околне градове, а посебно је захтевна траса ка Сомбору која пролази кроз густо насељени део града. Такође, потребно је повезати и приградска места, посебно Нови Жедник кроз који такође треба да пролази нови железнички коридор.
ЗАШТИТА ОД БУКЕ
Пролазак воза брзином од 200 километара на час за урбанисте значи пре свега усклађивање сложене саобраћајне мреже. Ту је најпре ширина коридора који изискује нова двоколосечна пруга и постављање заштитних паноа од буке.
Извор: Вечерње Новости онлине
Нема коментара на овај чланак.
Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.