СРБИЈА ВОЗ: Додатни попуст на карте купљење за време празникаСрбијавоз саопштио је данас да ће путници за купљене карте током првомајских и ускршњих празника преко апликације или веб странице тог предузећа, поред редовног попуста од пет одсто, добити и додатних 20 одсто на редовне цене.НЕВЕРОВАТНО: Имигрант из Лаоса који се лечи од канцера освојио џекпот од 1,3 милијарде долараЈедан од добитника историјског Пауербол џекпота од 1,3 милијарде долара прошлог месеца је имигрант из ЛаосаСекретар Милошевић доделио уговоре представницима високообразовних институцијаПројектима за развој истраживачке делатности 44 милиона динараСОМБОР: Своје место у „Чигри” добило 25 деце са листе чекањаРеконструкција и проширење постојећих капацитета вртића сомборске Предшколске установе „Вера Гуцуња“ЗЕЛЕНО СВЕТЛО: Прерада воде и у селимаНа недавно одржаној седници Скупштине града Кикинде, донета је одлука о обезбеђивању финансијских средстава за реализацију капиталних инвестиција, мини-постројења за прераду пијаће воде на селима.

ПОСАО ЗА 20.000 ЉУДИ: Почела обука за професионалне управнике зграда

Фото: Pixabay
Фото: Pixabay

Обука за стицање лиценце за професионалне управнике зграда почиње данас у Привредној комори Србије за првих 110 полазаника

Обука за стицање лиценце за професионалне управнике зграда почиње данас у Привредној комори Србије за првих 110 полазаника, најавила је директорка Центра за едукацију ПКС-а Мирјана Ковачевић.

"Полагање испита би требало да буде у последњој недељи јуна, тако да бисмо у јулу могли да имамо прве професионалне управнике", рекла је Ковачевићева Танјугу.

Обука ће почети у седишту ПКС-а, у Ресавској улици у Београду, и трајаће седам дана.

"Предвиђено је 50 школских часова током седам дана, тако што ће шест дана полазници радити по седам часова, а седмог дана ће имати осам часова", навела је она.

Како каже, обука не само да ће спремити полазнике за испит већ ће им дати и довољно информација и практичних вежби да могу квалитетно да обављају овај посао.

Теме обуке су: правни оквир у вези са коришћењем, управљањем и одржавањем зграда, административни и финансијски апекти управљања зградом, каратеристике зграде, одржавање зграде и безбедносне процедуре, као и комуникација.

Ковачевић је рекла да је законом предвиђено да се најмање два пута годишње организују обуке и испити за стицање лиценци.

Она је истакла да ће број обука током године зависити од захтева и то не само у Београду већ широм Србије, у Крагујевцу, Нишу, Новом Саду и другим градовима, пошто је интересовање заиста велико.

Физичко лице да би стекло квалификацију професионалног управника треба да има најмање средњу четворогодишњу школу, положен испит и лиценцу, као и да буде уписано у регистар који води ПКС, а у који се не може уписати осуђивано лице за кривично дело које га чини недостојним или неподобним за обављање послова професионалног управника.

Пословима професионалног управљања могу да се баве привредна друштва или предузетници (организатор професионалног управљања), ангажовањем лица које испуњава услове за професионалног управника.

Организатор професионалног управљања има право да се бави пословима професионалног управљања ако има најмање једно лице у радном односу на неодређено време са пуним радним временом, уписано у регистар професионалних управника који води ПКС.


"ОЧЕКУЈЕ СЕ ОТВАРАЊЕ ИЗМЕЂУ 15.000 И 20.000 РАДНИХ МЕСТА" 

Помоћница министарке грађевинарства Јованка Атанцковић је раније рекла Танјугу да ће велики број грађана моћи да се запосли, као и да се на основу искустава земаља у окружењу очекује отварање између 15.000 и 20.000 нових радних места.

Како је рекла, професионални управнци ће у Србији моћи да зараде и много више од просечне плате, ако се одржава већи број зграда и станова, што се и очекује у наредном периоду.

Атанацковићева је додала да досадашња искуства, са фирмама које су се професионално бавиле тим послом у Србији, показују да за одржавање двадесетак зграда може да се заради месечна плата од око 55.000 динара.

Она је рекла да ће професионални управници са лиценцом моћи да буду запослени код некога, сами да оснују фирму или да се уз минимална улагања региструју као предузетници и сами за себе обављају тај посао.

Према њеним речима, у Србији се тренутно цена за професионалног управника по стану креће између 200 и 350 динара.

Неке земље у окружењу су увеле професинално управљање као обавезно, док је код нас то на добровољном принципу, што значи да станари могу сами да изаберу управника или да ангажују професионалног са лиценцом.

У зградама које ни на који начин не реагују на законске обавезе, локална самоуправа ће по пријави инспектора или било ког власника стана у тој згради својим решењем да именује принудног професионалног управника.

"Тај принудни део станари могу да обуставе када се организују у складу са законом, што значи нађу управника између себе или ангажују неког другог професионалног управника", навела је Атанацковићева.

Према закону регистар професионалних управника и регистар стамбених заједница треба да буду успостављени до 1. јануара 2018. године односно 12 месеци након ступања на снагу Закона о становању.

Услуге професионалних управника ће бити доступне 24 сата и то седам дана у недељи, тако да ће станари увек моћи да пријаве било који квар у згради или проблем, на пример буке или ремећења кућог реда.

Извор: Танјуг

Коментари

Нема коментара на овај чланак.

Вама није дозвољено да пишете коментаре. Молим Вас да се пријавите.

Локалне вести

Andrevlje CEPTOR

SRBIJA DANAS


Последњи коментари

Нема коментара.

Курсна листа

Reset Club

Временска прогноза


Could not get weather data!

е-Обавештења

Региструј се!
Одјава

Ако желите да се одјавите са листе за добијање наших обавештења, упишите код за брисање овде који сте добили на Ваш е-маил.

https://novavojvodina.rs/inner.php/ajax
Молимо сачекајте ...
Неважећа е-маил адреса

Архиве

https://novavojvodina.rs/archive/

Facebook

Вести